Alarm & central locking repair

Pada mula nya kereta saya alarm dia rosak pasal ada wiring short,apa saya buat saya pergi beli baru dng harga 70 ringgit saja dan ada dua remote controll dalam dia,balik rumah terus pasang pada kereta,bila sudah pasang siren tak nak bunyi pulak.check punye check rupa rupa nya lupe sambung wire body.

Dalam pemasangan alarm kereta selalunya kedai accsesori akan pasang satu sistem dimana kalau alarm kereta anda rosak,atau bising kereta anda tak boleh start,sistem itu memang bagus dari segi nak elak kereta kene curi,akan tetapi jika kita sendiri yang akan terkene ini masalah ape yang kita lakukan adalah on kunci dan tekan satu butang kecik yang berwarna merah,kalau alarm anda berhenti bising makna nya kereta anda boleh start.dalam kes saya saya tak suka ini sistem pasal ia akan menyusah kan kita.

Tetapi apa saya buat pada kereta saya,saya pasang satu sensor pada dinding sebelah dalam kereta,so kalau ada orang sentuh kereta saya dia akan berbunyi dan siren pun bising.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 149 other followers